Grupa gadżetów reklamowych jest bardzo zróżnicowana i pozwala przedsiębiorcom wybrać te narzędzia, które wydają się być najbardziej funkcjonalne z punktu widzenia strategii, całości działań marketingowych. Istnieją jednak uniwersalne artykuły, po które sięgnąć może każda firma. Dobrym przykładem są długopisy reklamowe ale także torby reklamowe.
Panujący obecnie trend dbania o środowisko i zwiększanie się świadomości ekologicznej Polaków sprawiają, że warto postawić na torby ekologiczne. Za jednym zamachem pozwalają one upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, czyli zrealizować dwa cele: reklamowy i wizerunkowy. Z jednej strony torby mają dość sporą powierzchnię ekspozycyjną, a z drugiej - wytworzone z przyjaznych środowisku materiałów - poprawiają wizerunek firmy.
Dzięki temu marka próbuje się dostać do świadomości odbiorców dwutorowo. Jest to strategia godna polecenia, dlatego sięga po nią coraz więcej podmiotów z różnych branż (głównie FMCG oraz handlu detalicznego - w końcu niecodziennie kupuje się samochód, sprzęt AGD, RTV, mieszkanie czy nawet bierze kredyt).
Torbom reklamowym można nadać dowolny kształt, formę oraz kolor, dzięki czemu są one dobrym narzędziem z punktu widzenia identyfikacji wizualnej. Na kilkusetcentymetrowej powierzchni zmieści się spore logo oraz kilka innych ważnych dla firmy informacji (adres strony www, topowe produkty, dane adresowe). W związku z tym warto włączyć ten gadżet do prowadzonych przed przedsiębiorstwo działań marketingowych.